Planszówki, duchy i dynie – magiczny wieczór w konińskiej bibliotece
30 października w sali konferencyjnej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Koninie zrobiło się naprawdę nastrojowo. Zanim nadeszło Halloween, biblioteka zaprosiła mieszkańców na wyjątkowe (Przed)halloweenowe Spotkanie z Grami Planszowymi – wydarzenie, które połączyło klimat jesiennego święta z pasją do wspólnego grania.
Sala biblioteczna na kilka godzin zamieniła się w przytulne, lekko mroczne królestwo planszówek. Wśród dekoracji dominowały dynie, pajęczyny, duszki i kościotrupy, a na ścianach można było dostrzec wizerunki polskich duchów i zjaw, w tym Płonącego Upiora z Gosławic – postaci rodem z lokalnych legend.
Organizatorzy przygotowali bogaty wybór gier – od familijnych klasyków po bardziej strategiczne tytuły, które wymagały sprytu i współpracy. Każdy, niezależnie od wieku, mógł znaleźć coś dla siebie. Dzieci, młodzież i całe rodziny wspólnie zasiadały przy stołach, tocząc emocjonujące pojedynki i ucząc się nowych zasad.
Między rozgrywkami nie zabrakło dodatkowych atrakcji. Uczestnicy rozwiązywali halloweenowe zadania i wykreślanki, a także bawili się w popularną grę „Znajdź 5 szczegółów”. W części zręcznościowej prym wiódł rzut piłkami do dyniowego kosza, który wzbudzał dużo śmiechu i zdrowej rywalizacji.
W specjalnej strefie kreatywnej dzieci mogły tworzyć własne dekoracje – malując halloweenowe wzory na balonach. Za każdą aktywność uczestnicy otrzymywali słodkości, które trafiały do ozdobnych torebek – jak przystało na prawdziwe „cukierek albo psikus”.
Cały wieczór upłynął w ciepłej, radosnej atmosferze. Uczestnicy nie kryli zachwytu i już pytali o kolejną edycję. Organizatorzy dziękowali za wspólnie spędzony czas, zapowiadając, że planszówkowe Halloween w bibliotece na stałe zagości w kalendarzu jesiennych wydarzeń w Koninie.
Spotkanie odbyło się w ramach projektu „Laboratorium Dojrzałości 4”, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Opracowanie na bazie tekstu Barbary Andrzejewskiej.




































Opublikuj komentarz