Umowa podpisana. Remont mostu na Trasie Warszawskiej w Koninie rusza
Most na Trasie Warszawskiej w Koninie przejdzie kompleksową przebudowę. 8 września podpisano umowę z wykonawcą inwestycji – firmą BANIMEX sp. z o.o. z Będzina.
Most do remontu
Obiekt, będący częścią drogi krajowej nr 92 i jedną z głównych arterii komunikacyjnych miasta, od dawna wymagał gruntownej modernizacji. – Dziś most jest w złym stanie technicznym, ale dzięki tej inwestycji zdecydowanie poprawimy warunki i przepustowość ruchu w Koninie – podkreśla dyrektor ZDM Grzegorz Pająk.
Zakres prac
Nowy most będzie miał konstrukcję czteroprzęsłową, opartą na istniejących podporach. Pojawi się stalowy ruszt zespolony z żelbetową płytą pomostową, a obiekt uzyska najwyższą – pierwszą – klasę obciążenia w 12-stopniowej skali.
Przebudowa obejmie m.in.:
- przeniesienie rur ciepłowniczych na północną stronę mostu,
- budowę ścieżki pieszo-rowerowej,
- modernizację sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i kanalizacji deszczowej,
- wymianę oświetlenia.
Odcinek objęty inwestycją ma 185 metrów długości.
Utrudnienia w ruchu
Na czas prac ruch samochodów i pieszych zostanie przekierowany na sąsiedni, zachodni most. Wprowadzony tam będzie jednak zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych, z wyjątkiem komunikacji zbiorowej. Ciężarówki zostaną skierowane na Trasę Bursztynową.
Kiedy ruszą prace?
Jak zapowiedział prezes BANIMEX-u Łukasz Zajdler, w tym roku rozpoczną się przygotowania, a w kolejnym – rozbiórka starej konstrukcji. Zakończenie inwestycji przewidziano na kwiecień 2027 roku. – Mamy świadomość terminu i zrobimy wszystko, by się z niego wywiązać – zadeklarował.
Wsparcie i finansowanie
Koszt przebudowy to 30,8 mln zł brutto, z czego 80 proc. pokryje dotacja z rezerwy celowej budżetu państwa. W staraniach o dofinansowanie miasto wspierał poseł Tomasz Nowak.
– To nie koniec, a raczej kolejny etap. Jest zobowiązanie polityczne, by tę procedurę kontynuować – podkreślił parlamentarzysta.
Co dalej?
Prezydent Konina Piotr Korytkowski podziękował wszystkim zaangażowanym w przygotowanie dokumentacji i pozyskanie środków. Zapowiedział również starania o modernizację drugiego, zachodniego mostu z lat 50. – Wiemy już, jak skutecznie zabiegać o rządowe wsparcie, więc będziemy tę drogę powtarzać – zaznaczył.


Opublikuj komentarz