Prezentujemy całość pytań skierowanych przez posła Lewicy Tadeusz Tomaszewski do Ministerstwo Infrastruktury reprezentowanego przez podsekretarza stanu Piotra Malepszaka.
Minister Malepszak podkreślił, że do końca tego roku prace nad realizacją tego projektu powinny być już zakończone a wkrótce poznamy ile do tej pory zostało wydanych pieniędzy. Aktualne szacunki wskazywały, że do zakończenia realizacji tego projektu potrzebnych było już około 2 miliardów złotych.
W wywiadzie z podsekretarzem stanu w Ministerstwo Infrastruktury Piotrem Malepszakiem, bezpośrednio po wyjściu z sali plenarnej Sejmu, poprosiliśmy o komentarz do pytań zadanych przez posła Lewicy Tadeusz Tomaszewski oraz o aktualizację rozkładu jazdy PKP Intercity i czy „Pendolino” zatrzyma się w Konin. Tu płynie energia.
Poseł Ryszard Bartosik, w wywiadzie bezpośrednio po pytaniach m.in. o Kolei+ wskazał kto odpowiada za to że linia Konin-Turek nie powstanie oraz co sądzi o braku przystanku dla Pendolino w Koninie. Na wtorkowej konferencji poseł Bartosik mówił o posłach Tomasz Piotr Nowak oraz Michał Kołodziejczak jak o „grabarzach” i „głównych hamulcowych” regionu Wielkopolski Wschodniej.
Poseł Tomasz Piotr Nowak: „Od początku byłem za rozwiązaniem hybrydowym”, odbija tym samym słowa pod swoim adresem że jest „grabarzem” regionu, które pod jego adresem kieruje poseł Ryszard Bartosik. O tym i o nowych połączeniach PKP IC w wywiadzie poniżej.
A na koniec skrót materiału z 17 października o kolei oraz o tym co mają do powiedzenia posłowie na Sejm RP.